Druk, druk, druk - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rick en Danielle - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rick en Danielle - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Door: rick en danielle

Blijf op de hoogte en volg Rick en Danielle

07 December 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi Hoi!

Het duurde even, maar daar zijn we dan toch weer. Ik had gisteren een verhaal op de site willen zetten, maar op de camping deed het internet niet meer, dus dan maar vandaag!

We waren gebleven in Christchurch, waar we vrijdag de dag hebben doorgebracht. We zijn er maar gewoon naartoe gereden en na het vinden van een parkeerplaats waar je de hele dag mag staan (een hele opgave) zijn we naar de stad gelopen waar we uitkwamen op Cathedral Square. Daar kun je dus (goh, ja?) de kathedraal vinden. Niet van enorme proporties, maar wel leuk om eens doorheen te lopen, zoals het een echte toerist betaamt. ;-)
Er stond een enorme kerstboom in de kathedraal, met daaronder een gigantische berg cadeautjes. Speelgoed, kleding, schoenen, noem het maar op. Allemaal van de inwoners van Christchurch voor bijv de kinderen in de weeshuizen of voor de gezinnen die het zich zelf niet kunnen veroorloven. Dat is nog eens kerstgedachte, nietwaar? Heel wat minder kerstgedachte is het feit dat dat allemaal bewaakt moet worden, omdat het is voorgekomen dat er van gestolen werd. Ook de figuren van de kerststal worden bewaakt en zijn zelfs vastgemaakt omdat ze vorig jaar een herder hadden gestolen….

Als je dan weer eenmaal buiten staat en je ziet daar een man op een keukentrap staan in een zwart tovenaarspak die verkondigd dat Jezus een loser was, moet de knop wel even om, zeg maar…
De man in kwestie is in Christchurch bekend als “ The Wizard of Christchurch”. En wat ik daarnet zei, moet je natuurlijk niet al te serieus nemen. Of wel, dat weet eigenlijk niemand. Feit is dat deze beste man zijn visie op de wereld staat te verkondigen midden op Cathedral Square en daar behoorlijk wat publiek mee trekt. En eerlijk is eerlijk, het is ook best vermakelijk om naar te luisteren. Hij stond zelfs in een van de boeken die we mee hadden genomen, dus we hebben zowaar een beroemdheid gezien!
Tuurlijk hebben we de rest van de stad ook bekeken, je kon een kaartje kopen voor een tram uit 1921 die je door de hele stad bracht. Uit- en instappen waar en wanneer je maar wilt en zo kun je dan de stad door. Lekker makkelijk! ;-)

Van Cristchurch zijn we zaterdag dan naar Hanmer Springs gereden. Eerst niet de planning, maar omdat we eigenlijk wat voor liggen op schema, toch maar besloten om er naartoe te rijden en een paar uurtjes in de hotpools te gaan liggen. Omdat ze aan verbouwen waren, konden we voor de helft naar binnen, dus helemaal goed. Na daar een paar uurtjes gebadderd te hebben zijn we doorgereden naar onze bestemming voor de volgende dag: Kaikoura…

…want daar ging het allemaal gebeuren: we gingen zwemmen met dolfijnen! De eerste tour ging om half 6. Die hebben we maar fijn aan ons voorbij laten gaan….
De volgende om half 9, daar zaten we wel bij. Na inchecken, wetsuits aanpassen en safetyvideo kijken mochten we in de bus stappen die ons naar de boot zou brengen. Eenmaal op de boot, de zee op en na ongeveer 20 minuten zie je ze dan… honderden! Helemaal geweldig! De bedoeling is dat je, zo gauw de boot het sein heeft gegeven dat de propellors niet meer draaien, het water ingaat (koud!!) en je zo idioot mogelijk gedraagt. Juist ja. Maak zoveel mogelijk geluid en probeer dus de aandacht van de dolfijnen te trekken. En jawel hoor, nieuwsgierig als ze zijn komen ze dan wel kijken. Helemaal super! Onder je door, vlak langs je heen, om je heen, overal! Totdat ze ergens anders weer wat interessanters zien en dan gaan ze weer. Dan gaat dus weer de toeter, allemaal weer in de boot en ga je ze weer achterna en begint het feestje weer opnieuw! De laatste sessie heb ik vanaf de boot gekeken, wilde de hele massa wel eens zien. Ik kan je zeggen: het is hilarisch om te zien, al die mensen in het water die zich zo idioot gedragen als ze maar kunnen. Maar de dolfijnen schijnen het leuk te vinden, want zo sprongen en draaiden, deden salto’s, kortom: waren net zo idioot. Nogmaals: super!

Vandaaruit zijn we doorgereden naar Picton, waar we hebben overnacht en waar we vanmorgen om 8 uur afscheid hebben genomen van het Zuidereiland.. We hebben de ferry terug genomen naar Noord, waar we nu op een camping staan bij de Waitomo Caves. Maar om verhaal niet nog langer te maken houden jullie dat tegoed voor de volgende keer…..

Liefs vanuit NZ! XXX ons

• 07 December 2009 - 08:47

Tonnie:

Hoi Rick en Danielle,

Het is er dus toch van gekomen, je hebt gezommen met de dolfijnen.
    En Rick dan of heeft hij staan filmen vanaf de boot?
    Dus jullie zijn nu weer op het Noorder-eiland en kan ik jullie weer gaan volgen met mijn dagboek.
    Veel plezier weer en we horen weer van jullie, of jullie van ons i.v.m. het huis.
    Liefs uit Goor Anton en Tonnie

• 07 December 2009 - 12:34

Joke:

Ha Daan & Rick, Nu toch je grote wens in vervulling gegaan Danielle. Helemaal geweldig. En Rick dan heeft hij ook gezwommen met de dolfijnen?Heel veel plezier nog en we wachten weer op het volgende verhaal. Liefs en xxxx Joke & Gerrit

• 07 December 2009 - 17:44

Ramon:

Ey mensen.

Super verhaal weer, en ben erg benieuwd naar de foto's/film wat er ook maar gemaakt is van het rare gedrag van Danielle :P

Groetjes Ramon

• 07 December 2009 - 20:41

Linda:

Heee! Where are the pictures? Ik ben zeer benieuwd naar die dolfijnen! Leuk verhaal!

Liefs,
    Linda

• 07 December 2009 - 20:51

Mien:

woh gaaf man met dolfijnen zwemmen. ben erg benieuwd naar de foto's

• 07 December 2009 - 22:47

Anoek:

Hey Danielle en Rick,
    Wat een superreis! Echt hele mooie foto's. Ben heel benieuwd naar de rest. Nog lekker twee weken genieten!
    Groetjes Anoek
    PS Rick FCT doet het nog steeds supergoed (1e plaats), maar dat zal je vast wel volgen via internet.

• 08 December 2009 - 20:10

Henk:

G'day, vakantiegangers

Mooie verhalen allemaal, eindelijk Daan's wens in vervulling gegaan, een hele ervaring rijker,
    geniet nog van de laatste dagen die jullie er zijn en je wordt gevolgd door velen, zoals te lezen is.
    Groetjes Henk

• 09 December 2009 - 08:41

Deepn:

Ha luitjes

Waar blijven de foto's van de dolfijnen lijkt me zo gaaf.
    Trouwens al die schapen waren dat geen bezoekers voor de bruiloft......

Groetjes ons allen

• 10 December 2009 - 14:58

Angelique Oonk:

Opleidingsadviseur KcHandel. Ik heb gisteren van je collega Wendy deze web site gekregen en heb met veel plezier jullie belevingen gelezen. Ik hoop dat ik in het nieuwe jaar een keer een bezoekje mag brengen om wat tips voor mijn reis volgend jaar te ontvangen.Ik wens jullie nog veel ondernemend plezier en tot horens.

Groetjes Angelique Oonk

• 12 December 2009 - 09:48

Harrie Oet Almelo:

Volgens mij was de halve famillie bezorgd dat Danielle niet zou gaan zwemmen met de dolfijnen.
    Gloeiende gloeiende het is gelukt. Daan - hoop ik - helemaal gelukkig en de rest van de famillie ook. Geniet de laatste dagen nog volop.
    Groetjes Martha en Harrie