Noord en Zuid - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Rick en Danielle - WaarBenJij.nu Noord en Zuid - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Rick en Danielle - WaarBenJij.nu

Noord en Zuid

Door: rick en danielle

Blijf op de hoogte en volg Rick en Danielle

25 November 2009 | Nieuw Zeeland, Westport

Kia ora!!

Nadat we zondagmiddag al even in Wellington hadden rondgelopen, zijn we eergisteren weer terug gereden om s’ochtends nog even de stad in te kunnen. We hebben toen de parlementsgebouwen bezocht, indrukwekkende gebouwen, zowel van buiten als van binnen. Nog heel veel in oude stijl, veel pracht en praal, mooi! Van binnen mochten we helaas geen foto’s maken, dus jullie moeten ons maar op ons woord geloven…

Na een reis van ongeveer 3.5 uur zijn we daarna aangekomen op het Zuidereiland. De reis op zich was niet zo heel spectaculair, wel lekker relaxt. Aan boord zijn overal lekkere zithoeken, er is een (soort van) bioscoop aan boord, eten, drinken, alles is aanwezig om het de passagiers zo aangenaam mogelijk te maken. Prettig, want zo duurt 3.5 uur op zee toch wat minder lang voor je gevoel.
Naarmate we dichter bij het Zuidereiland kwamen, werd het leuker. Omdat we tijdens de overtocht aardig goed weer hebben gehad, was het binnenvaren wel erg mooi! Tussen de bergen door vaar je naar Picton, waar we aan land zijn gegaan.

Toen we om kwart over 4 van de ferry kwamen, zijn we meteen een heel stuk doorgereden om alvast in buurt van het Abel Tasman park te kunnen zijn. Dat was nog ongeveer 3 uur rijden, dus we waren tegen kwart over 7 pas op de camping. Laat, maar gelukkig is het nu overal nog niet zo heel druk, dus er is eigenlijk altijd wel plek.

En de lange reis was het dubbel en dwars waard, want gisteren hebben we een fantastische dag in het Abel Tasman park gehad! Het weer was geweldig (rond de 27 graden en geen wolkje aan de lucht). Perfect dus voor wat wij in de planning hadden.
We werden opgehaald door de mannen van Kahu kayak, die ons naar het Abel Tasman park brachten. Van daaruit kon je verschillende dingen doen, maar net wat je geboekt had.
Voor ons was dat: Swingers Delight….. :)
We werden eerst met een watertaxi naar een van de prachtige strandjes gebracht. Het type, wit zand, azuurblauwe zee met daarachter heuvels met bossen. Daar gingen we aan land om eerst een wandeling door het park te maken, dwars door de bossen. Beetje Burgers Bush, maar dan beter!
Daarna werden we op het strand waar we waren geëindigd met onze wandeling weer opgehaald door de watertaxi, die ons weer naar een ander strand bracht, waar we met nog 3 stellen samenkwamen om de rest van de middag te gaan kayakken, onder begeleiding van Ethan. Het begin is even lastig, maar super om te doen! We kregen zelfs nog een compliment over onze kayaktechniek! Jaja mensen, wat een teamwork, haha.
Hoogtepunt was het kayakken naar een eilandje net voor de kust, waar we zeehonden zagen die ook lekker lagen te genieten van het zonnetje.
Daar hebben we helaas geen foto’s van kunnen maken, omdat dat nogal lastig was vanaf de kayak. Van de omgeving hebben we er des te meer gemaakt, wat een paradijsje!
Kortom: een supergeslaagde dag!

Vandaag hebben we onze tocht over het zuidereiland voortgezet. We zijn van bovenaan het eiland een heel stuk naar beneden gereden, door het binnenland naar de westkust. Supermooie route! Daar was het weer ook lekker, maar de 27 graden hebben we niet gehaald. Ook vielen er een paar regendruppels, maar dat mocht de pret niet drukken. Omdat we weer een stuk gereden hebben, stond er vandaag niet heel veel spannends op het programma. Op de route kwamen we nog wel Cape Foulwind tegen, waar we bij Tauranga een zeehondenkolonie konden bewonderen. En het is voorjaar, dus….met kleintjes! Heel erg leuk. Morgen weer een stuk rijden om bij de Fox Glacier in de buurt te komen. Maar dat is voor de volgende keer… We gaan proberen om wat foto’s bij de verhalen te krijgen!

XXXXXXXXXXX uit Nieuw-Zeeland!!!

• 25 November 2009 - 08:00

Tonnie:

Goedemorgen,

Wat een geweldige verhalen, en Danielle je beschrijft het zo dat het net lijkt of we erbij zijn.

Geniet vooral van de rust en het mooie weer hier is het miezerig. En ja er moet hier gewerkt worden.
    Veel plezier
    Anton en Tonnie

• 25 November 2009 - 08:01

Tonnie:

Voor ons bekende plaatjes

Hopelijk zien we er snel meer

• 25 November 2009 - 09:28

Joke:

woensdagmorgen 10.15 koffietijd. Geweldige verhalen ik denk dat pa wel jaloers is. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.Geniet ervan. We wachten weer op het volgende verslag. Gr Gerrit en Joke

• 25 November 2009 - 10:45

Chantal:

Ha vakantiegangers!

Gelukkig dat het weer nu wel goed is, geniet er maar lekker van hier is het petweer. Leuk jullie verhalen te volgen ben benieuwd wat het volgende verhaal weer geeft!
    Geniet nog lekker van jullie vakantie!!

Liefs Chantal

• 25 November 2009 - 13:25

Karin:

Wat super gaaf moeten jullie het hebben. Als ik jullie reisverslag lees, wordt ik zelfs relaxed. :-).
    Heb vandaag gereden in Nunspeet en dat ging heel goed. Ik had maandag ook al gereden, dat was bij Suzanne en dat ging ook goed. Alleen de volgende dag heel veel pijn! Dick gebeld, en deze zei: Dat hoort erbij! Dus op de tandjes en doorbijten. Dus morgen ben ik waarschijnlijk weer wat minder te pas, maar vandaag gaat het goed. Dus hetzelfde als jullie de ene dag super geslaagd en de andere dag een spatje regen :-))). Ik mis jullie wel, maar dat mag de pret niet drukken. Nog veel plezier en geniet ervan.
    groetjes jullie zus

• 25 November 2009 - 16:57

Leonie:

Hoera foto´s! mooie plaatsjes hoor! kunnen we nog meer mee genieten!
    haal eruit wat er in zit!
    liefs leonie

• 25 November 2009 - 17:42

Ramon:

ey mensen

Mooie foto's hoor, en dat er nog meer mogen volgen ;)

Maar hoe zit dat eigenlijk met die locatie aanduiding eigenlijk? Zie elke keer alleen nog maar goor staat eigenlijk, en niet echt de plaats waar jullie zitten.

Groetjes Ramon

• 25 November 2009 - 19:06

Wim En Christien:

Hallo vakantiegangers

nou jullie hebben het prima naar je zin zo te zien,wat een mooie plaatjes en er volgt vast nog wel meer.Kom je ook nog een beetje aan uitrusten toe.Hier is alles oke ,de babij laat nog op zich wachten en de nieuwe woning is ook bijna klaar dus we zijn druk . Wachten vol spanning op het nieuwe reisverslag en de mooie fotos.

groetjes wim en christien