Regen en zonneschijn - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rick en Danielle - WaarBenJij.nu Regen en zonneschijn - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rick en Danielle - WaarBenJij.nu

Regen en zonneschijn

Door: rick en danielle

Blijf op de hoogte en volg Rick en Danielle

19 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal!!

Nou, na een lange vlucht, 8 uur Hong Kong en weer een lange vlucht zijn we dan eindelijk aangekomen in Nieuw-Zeeland. En het eerste wat we zagen: regen! Wat een domper…
Rein ( de man van het B&B voor de eerste nacht) kwam ons afhalen en volgens hem ging het hier om een lente-buitje.
Ok, daar gaan we dan maar vanuit, positief blijven, nietwaar?
Helaas, het tegendeel was het geval, het heeft meer geregend dan dat het droog is geweest.
Ik ( Danielle ) heb er bijna niks van meegekregen, ben rond 3 uur moe, koud en misselijk het bed in gekropen en heb er met een paar tussenpozen in gelegen tot de volgende ochtend 8 uur. De eerste kennismaking met jetlag…

Gelukkig was vandaag in alle opzichten beter, ik was weer helemaal opgeknapt en toen we vanochtend opstonden stond de zon hoog aan de hemel!
Nadat we van Rein een heerlijk ontbijt hadden gekregen konden we gaan.
Eerst maar eens boodschappen gedaan, wat nog aardig wat tijd in beslag nam. Alles is natuurlijk anders en het feit dat de supermarkt ongeveer zo groot is als de Makro helpt ook niet echt…
Maar wat maakt het uit, we hebben vakantie,nietwaar?

Vanmiddag waren we zover dat we eindelijk de toerist konden gaan uithangen en wel in Whakarewarewa. Dit gebied barst van de vulkanische activiteit dus wat we vanmiddag hebben gezien zijn borrelende modderpoelen, zwavelpoelen en de uitbarsting van de Pohutu geyser. Daar moesten we wel even op wachten, maar dan heb je ook wat!
Ook hebben we een voorstelling gezien waarin de traditionele dans en zang van de Maori getoond werd, mooi om te zien!

Van daaruit zijn we doorgereden naar Taupo, waar we een camping hebben opgezocht en vannacht blijven. Rick is ondertussen al in slaap gevallen op de bank, dus ik denk dat we zo het bed maar eens opmaken en lekker gaan slapen…

Tot de volgende keer!!

Liefs, Rick en Danielle

• 19 November 2009 - 20:40

Gerrit & Joke:

Mooi dat je weer uitgeslapen bent.Hoe lang duurt het eigenlijk voordat het verslag op de site staat? gister gemaakt en om 21.30 pas online... Maar geniet maar van het mooie weer. 't Is hier niet zo fraai..XX Gerrit en Joke

• 19 November 2009 - 20:43

Gerrit:

O ja, Mien is ook half Sara..

• 19 November 2009 - 21:12

Tonnie:

Met veel plezier jullie (jou danielle)verslag gelezen.
    Het is fijn iets van jullie te horen, en dat het weer beter is.
    Geniet van alles wat jullie zien en doen en ga in Taupo lekker in het bubbelbad zitten op de camping.

Groeten Anton en Tonnie

• 20 November 2009 - 07:14

Linda:

Heee vakantiegangers! De jetlag weer een beetje te boven? Zo te lezen hebben jullie al behoorlijk wat meegemaakt in korte tijd. Het is vast enorm wennen..... Maar je hebt nog 28 dagen te gaan dus tijd genoeg om te leren! Bij jullie is het nu al avond (en weekend), ik ben net op m'n werk.... wel vreemd eigenlijk, maar verschil moet er zijn! ;-) Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal! Leuk om te lezen!!

Liefs,
    Linda

• 20 November 2009 - 08:41

Ramon:

Ey mensen.

Mooi dat het daar goed gaat. Ben zeer benieuwd naar de eerste foto's.

Groetjes Ramon

• 20 November 2009 - 13:22

Martha En Harrie:

Jullie verhaal gelezen en je moet maar denken alle begin is moeiljk. Na regen komt zonneschijn. Nogmaals veel plezier en tot een volgende keer.

• 20 November 2009 - 17:45

Joop En Marja:

da's een beetje sneu, zo'n lange reis om je nat te laten regenen en dat terwijl het in Nederland vandaag (donderdag 20-11) zonnig is en maar liefst 16 graden. Maar een mooie manier om over de jetlag heen te komen.Geniet ervan en we gaan zeker jullie berichten lezen en foto's kijken.
    Liefs Joop en Marja

• 21 November 2009 - 12:02

Karin & Guido:

He luitjes, fijn voor jullie dat de zon toch tevoorschijn kwam. Vandaag is hier ook een mooie dag, dus wij voelen ons allemaal ook gelijk een stuk beter. Wij hopen dat jullie het wel wat warmer hebben. Vol verwachting van jullie nieuwe avondturen. groetjes

• 21 November 2009 - 15:56

Lamina En Hugo:

Hallo dan,

helemaal leuk om jullie verhalen te lezen, is een keer wat anders dan de hyves!!! haha

Dus weten jullie ook wat dat is een jetlag.

Veel plezier.

liefs mien en hugo

• 21 November 2009 - 18:16

Joke&gerrit:

Ha jut en jul hoe is het daar , nog steeds mooi weer? Hier was het vandaag 17 graden , dat gaf tenminste de auto aan. maar het was warm in de zon. je kon wel buiten zitten. Vandaag is 22nov. Kunnen we jullie ook smsjes sturen of is dat duur? ik heb geen idee hoor. We horen het wel. Met ascha gaat het nog steeds goed.Verder geen nieuws van deze kant. Hopen snel weer wat van jullie te horen. xxxjoke en gerrit.