regen en zonneschijn part 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rick en Danielle - WaarBenJij.nu regen en zonneschijn part 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rick en Danielle - WaarBenJij.nu

regen en zonneschijn part 2

Door: rick en danielle

Blijf op de hoogte en volg Rick en Danielle

22 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Jullie zullen wel denken, goh, wat een originele titel, maar hij past precies bij onze dag van gisteren…

Maar om bij het begin te beginnen, we zijn eergisteren eerst van de camping in Taupo weer terug gereden richting Rotorua. Heel handig, inderdaad, maar er was in die richting nog meer thermale activiteit te bewonderen en omdat we tijd genoeg hadden, hebben we toch maar besloten om daar toch te gaan kijken. Eerst de zogenaamde thermal walk gedaan. Geen geysers dit keer, maar een wandeling door een landschap waarbij uit alle hoeken en gaten de kokend hete stoom naar boven komt. Daarna zijn we doorgereden naar de Waimangu Vulcanic Valley. Stomende riviertjes, bronnen en een kokend heet meer is wat we daar te zien kregen. Mooi!
Maar nadat we die dag eenmaal hadden afgesloten, vonden we eigenlijk dat het “thermal chapter” nu eigenlijk wel af was, dus zijn we doorgereden naar Turangi, wat dichtbij het Tongariro National Park ligt…

Jawel, Vincent en Elke, we hebben de Crossing gedaan! De Tongariro Alpine Crossing.
Of nou ja, half dan… We hebben daarboven namelijk ontzettend slecht weer gehad…
De Crossing staat bekend als (een van) de mooiste wandelingen van Nieuw-Zeeland. Wij dus helemaal enthousiast. Maar eenmaal daar aangekomen was het mistig en niet zo’n beetje ook. Nou ja, dat zal straks wel wegtrekken…
Maar hoe verder we kwamen, hoe slechter het werd. We zagen van het mooie en gevarieerde landschap waar de Crossing om bekend stond dus helemaal niks. We zijn nog eventjes dapper doorgelopen, maar toen we bijna halverwege waren, kwamen ons de meeste mensen die ons voor waren gegaan alweer tegemoet. Boven op de berg spookte het, hoorden we. Niet te doen, hoorden we. Zelfs voor mensen met de goede uitrusting geen pretje, hoorden we. Dus wat doe je dan? Omdraaien. Met stevig de pest erin, dat wel.
En het ergste van het verhaal????
Toen we eindelijk eindelijk (na 2 uur nat en koud wachten om terug naar de camping te kunnen) weer beneden waren, was het daar stralend weer… Zomerse temperaturen!
We hebben de rest van de dag gelaten voor wat ie was en zijn de rest van de middag lekker in het zonnetje gaan zitten, heerlijk!

Vandaag was vooral een dag van reizen. Van Turangi naar Wellington, waar we morgen de ferry naar het Zuidereiland nemen. De rit verliep hartstikke goed (dank Guido, voor de perfecte TomTom!) , maar ongeveer 320 km is een heel stuk, dus voor Wellington hadden we niet heel veel tijd meer. Toch vanmiddag de bus naar de stad genomen en het Te Papa museum bezocht, waar alles wat je zou willen weten over Nieuw-Zeeland aan bod komt. Verspreid over 4 verdiepingen, dus we hebben lang alles niet gezien, door het tijdgebrek, maar toch erg leuk, vooral omdat je heel veel, in tegenstelling tot de meeste musea, zelf kunt doen, aanraken enz..

Nou goed, weer een verhaal vanaf de andere kant van de aardbol.. Het kan af en toe even duren voordat het erop staat, internetten lukt niet overal en altijd even goed. Sorry daarvoor!
Maar blijf vooral reacties sturen, leuk, leuk!!
Tot de volgende keer!

Liefs ons

• 22 November 2009 - 09:27

Tonnie:

Geweldig dat jullie zo gelopen hebben, maar jammer dat het weer niet mee werkte.Maar een middag in het zonnetje is toch ook geen straf.
    We zaten al met smart te wachten op het vervolgverhaal.Zo te lezen lukt het rijden goed en wel zo makkelijk met de Tom Tom.
    Hier gaat alles z'n gangetje, en we denken veel aan jullie.
    Gisteren heeft FC Twente gewonnen. Maar dat zal Rick al wel gelezen hebben op Internet.
    Geniet van de overtocht naar het zuider-eiland. En zoek even onze boom op, die staat in Kaikura.
    Volgend jaar staat er ook een van jullie!!!
    Liefs voor jullie Anton en Tonnie

• 22 November 2009 - 09:59

Guido En Karin:

Ha broer, zwager en schoonzus,

Jammer, dat jullie niet zulk mooi weer hadden tijdens de wandeling. Maar als we dan lezen over in het zonnetje zitten, hebben we ook weer geen medelijden met jullie! :-)

Mooi, dat de tomtom zo goed werkt. De snetsnoeradapter ligt namelijk nog bij ons, maar jullie hebben vast genoeg aan de autolader.

Veel plezier en geniet er van! We zijn best jaloers.

Oja, met mijn rug gaat het elke dag een beetje beter, dus wanneer jullie terugkomen zit ik al weer op het paard.
    Groetjes Guido en Karin

• 22 November 2009 - 11:14

Joke & Gerrit:

Ha kids,
    jammer dat het weer daar iets minder was,maar hopelijk is het op het Zuidereiland beter.
    Hier is alles goed,en jullie moeten de groeten hebben van oma uit Delden.Het gaat heel goed met haar.
    Heel veel plezier op het zuider-eiland en wanneer komen de pictures? En ja Rick, zo langzaam begin ik jullie te missen, maar als jullie terug zijn haal ik de schade wel in. Want dan kom ik een hele week logeren ;-)
    xxxJoke en Gerrit

• 22 November 2009 - 14:51

Leonie:

Hoera ik mag weer ff wegdromen bij al het mooist wat er aan die kant gebeurd.

Lachen he, boodschapjes doen tussen 100de rekken! Hebben ze daar ook de greenback voor het shoppen?

Wat balen dat dat de walk mis ging! Maar vaak zijn de spontane eigen ervaringen mooier dan de toeristische lokkers!
    Er staat vast nog genoeg moois te wachten op jullie!!

Ik ben reuze benieuwd wat de komende dagen jullie pad zou kruisen!
    Succes daar... wij dansen nog even door op anouk!!
    liefs Leonie!!

• 23 November 2009 - 07:27

Ruud En Mireille:

Hey Daniëlle & Rick,

We zaten even zonder internet thuis, maar zagen al dat je flink aan het schrijven was geweest, super die verhalen!! Benieuwd naar het vervolg..

Geniet van alles!

Groetjes,
    Ruud & Mireille

• 23 November 2009 - 14:06

Hans En Elles.:

Hoi Rick en Danielle,

erg leuk al die leuke verhalen! Zo te lezen hebben jullie al veel gezien!
    Jammer dat jullie niet verder konden met die wandeling. Maar ja, de zon is natuurlijk dan ook wel weer fijn!
    Geniet nog lekker van alle mooie dingen/bezichtigingen daar he!

Groetjes Hans en Elles.

• 23 November 2009 - 15:23

Ineke:

Hallo jullie , daar in dat mooie land.Nu op het zuider eiland.Hopen dat het weer daar goed is .
    Ja de winkels zijn daar heel groot ,maar jullie worden daar wel verwend bij de kassa je hoeft zelf niets tedoen dat wordt straks weer afkicken.Heel veel plezier en tot het volgende verhaal.Groetjes Ineke.

• 23 November 2009 - 16:43

Mark En Brenda:

Ik ziet hier achter de computer terwijl het buiten echt met bakken uit de hemel komt en het vreselijk waait. Maar jullie hebben toch al een momentje van zon kunnen zien. Hou dat vast en dan kun je de dagen dat het nog even slecht weer is bij jullie, vast wel aan!

Het kan alleen maar beter worden met de zomer in het vooruitzicht!
    Geniet er lekker van!

Liefs Mark en Brenda